Foglalkozásaink

A mi történetünk - Ujjgyakorlatok
animációs

Korosztály: 10-15 éves korig
Időtartam: 90 perc
Ár: 400 Forint/ gyerek (belépőjegy) + 6000 Forint/csoport (foglalkozás díja)

Mindenkinek vannak élményei, témái, amiket szívesen megoszt másokkal. A foglalkozás során a gyerekeknek lehetősége nyílik rá, hogy mindezeket továbbgondolják. A Történetalkotó Műhely terében található interaktív állomások inspirációt és eszközöket kínálnak ehhez. 

A diákok 3-4 fős csoportokban speciális vezetőfüzet segítségével járják be az állomásokat: kooperációs technikáikat, szövegértési és történetalkotói készségeiket edzve formálnak történetet.  
 

A pofon
betűeső

Korosztály: 10-15 éves korig
Időtartam: 120 perc
Ár: 400 Forint/ gyerek (belépőjegy) + 6000 Forint/csoport (foglalkozás díja)

Három különböző szereplő, hat különböző nézőpont, egy fordulópont. De vajon hányféle történet? Mi deríthető ki valakiről táskájának tartalma, egy kihallgatott beszélgetés vagy egy titkos naplóbejegyzés alapján? 

Foglalkozásunk során a diákok csoportokra oszlanak és “viselkedéskutató szakemberekként” vizsgálják a három különböző szereplő karakterét és életét: a térben fellelhető nyomokból igyekeznek minél több információt kideríteni róluk, minél elevenebbé formálni a róluk kialakuló képet. A három szereplő élete egy fordulóponton keresztezi egymást.

Foglalkozás Nagy Lajos A lázadó ember című önéletrajzi műve nyomán.

Nyomozás a halott utcában
telefonok

Egy elhagyatott óbudai utca, amelyben lebontásra váró épületek sorjáznak: titokzatos feliratok a falakon, két ismeretlen ember nyomai mindenütt. Csukás István Vakáció a halott utcában című ifjúsági regényének világába invitáljuk a diákokat. A foglalkozás során a gyerekek az óbudai srácok segítségével nyomozásba lendülnek, hogy kiderítsék, ki lehet a titokzatos Nándor és Jolán, és mi történhetett velük. A kutatás során történetté állnak össze a gyűjtögetett nyomok, a kiderített tények és a nyomozói vélekedések.
Foglalkozunk azzal, mi kell egy jó történethez, szókincset bővítünk, és közvetetten érintjük annak kérdését is, hogy egy-egy szövegben mik a tények és mik a vélemények.